Dieta + sveika mityba = lieknėjimas

Dieta + sveika mityba = lieknėjimas
5 (100%) 18 votes

Dieta + sveika mityba = lieknėjimas

Dietos

Sveika mityba, kaloriju normaDieve mano, kiek žmonių jų bando laikytis, ar matėte bent vieną kuriam tai pavyko daryti sėkmingai? Norint mesti svorį, žodis dieta skamba lyg keiksmažodis. Iš tikrųjų, tai kaip ir badaujant taip ir laikantis bet kurios dietos galima atsikratyti ne vieno kilogramo svorio. Tačiau greitas svorio metimas yra visiškas absurdas, organizmas nesugeba greitai atsikratyti riebalų, pirma atsikrato skysčių, po to liesos masės (raumenų).

Tik pažiūrėkite — kopūstų sriubos dieta. Reiškia kimšite kopūstus, galėsite valgyti jų kiek norite, kadangi organizmas sudegina daugiau kalorijų juos virškindamas negu gaudamas iš jų. Štai kaip viskas vyksta toliau. Išsivirsite puodą kopūstų sriubos, iš pradžių viskas atrodys šauniai ir skaniai, tačiau, patikėkite manimi, jau antrą dieną nebegalėsite į kopūstus nei pažiūrėti.

Labai panaši situacija su visomis kitomis dietomis, kaip pvz. grikių dieta — ji gana efektyvi. Grikiai greit išvalo organizmą nuo šiukšlių, pajuntamas svorio mažėjimas. Tačiau kiek ilgai galėsite valgyti vien grikių košę? Tikriausiai mažiau nei savaitę, po to prikrausite savo pilvą to, kas jame buvo prieš tai, o jūsų svarstyklės rodys identiškus skaičiukus.

Taigi mitas yra tai, kad dietos padeda ilgam atsikratyti svorio. O tikra tiesa yra ta, kad trumpuoju laikotarpiu prarastas svoris sugrįžta, o kartais ir su kaupu.

Sveika mityba

Sveika mityba, ką tai reiškia? Ar pakanka maitintis sveikai ir jau viskas bus OK? Toli gražu, sveika ir subalansuota mityba — štai kas turėtų būti kiekvieno prioritetas.

Esminė taisyklė: su maistu gaunama kalorijų norma turi neviršyti sueikvojamos kalorijų normos. Kol suvartotas maistas suvirškinamas ir nepanaudotas paverčiamas riebalais praeina maždaug 24 valandos. Tad jeigu iš vakaro neplanuotai prisivalgėte, dar galite ištaisyti padėtį sekančios dienos pirmoje pusėje, duodami organizmui papildomo krūvio.

Mitybos ypatumai

Kaip sveikai maitintis, laikytis dietosMaistą sudaro baltymai, angliavandeniai ir riebalai. Paprastai kalbant, baltymus organizmas panaudoja raumenų statybai, angliavandenius energijai, o riebalus kaip riebalus. Tačiau angliavandenius galima prilyginti riebalams, jeigu nesunaudosite gautos energijos. 1g riebalų – 9 kcal, taigi 1 kg riebalų = 9000 kalorijų. Deja, bet organizmas labai linkęs kaupti riebalus, tikėdamasis artimiausiu metu iš jų gauti energijos. Tačiau riebalus paversti energija organizmui užtrunka laiko, todėl dažniausiai jis juos paima iš energijos gautos su angliavandeniais. Nepanaudota energija gauta su angliavandeniais taip pat paverčiama riebalais.

Medžiagų apykaitos stimuliavimas padeda sumažinti organizmo polinkį kaupti riebalus. Medžiagų apykaitą galima pagreitinti valgant po nedaug ir dažnai. Taip organizmas įtikinamas, kad jokios bado grėsmės nėra, nebūtina taupyti energijos, priešingai reiktų kuo greičiau atsikratyti nereikalingų medžiagų ir ruošti vietą naujoms. Toks organizmo režimas yra pats tinkamiausias norintiems numesti svorio. Žinote koks blogiausias?

Bado režimas. Šio režimo metu organizmas kaip įmanydamas stengiasi sukaupti kiekvieną kaloriją juodai dienai. Į šį režimą organizmas įvedamas tuomet, kai gaunama paros kalorijų norma sumažinama pernelyg drąstiškai ir staigiai. Į bado režimą papuola žmonės, kurie bando mesti svorį pradėdami daug sportuoti ir nepakankamai maitintis. Svoris krenta labai lėtai, o nustojus sportuoti grįžta su kaupu. Nedarykite šios klaidos, apsiskaičiuokite optimalią kalorijų normą ir ją mažinkite nedaugiau kaip 500 kcal.

Dalinkis: