Efektyviausias kalorijų degintojas — sportas

Efektyviausias kalorijų degintojas — sportas
4.9 (97.14%) 7 votes

Efektyvus kalorijų degintojas — sportas

Per pusryčius, pietus ar vakarienę dažną iš mūsų kankina mintys — kiek kalorijų mano organizmas gavo, kiek riebalų bandelė ar saldainis paliks ant šlaunų, kiek laiko turėsiu minti dviračio pedalus sporto salėje, kad sudeginčiau šimtą, du šimtus ar tris šimtus kalorijų… Moterys, kurios bent kartą laikėsi dietos, žino, kad stengiantis sulieknėti, šios mintys kamuoja diena iš dienos.
Geriausias svorio metimo budasVisi esame girdėję, kad sportas padeda sulieknėti. Tačiau ar žinome ir ar mokame apskaičiuoti, kiek kalorijų sudegina bėgimas, plaukimas, aerobika ar kita fizinė veikla? Sporto klube paprasčiau — mini dviračio pedalus ir matai, kaip dviračio monitoriuje kalorijų skaičiavimo eilutėje didėja skaičiai, rodantys sudegintas kalorijas. O jei bėgioji parke, tai sudegintas kalorijas turi apsiskaičiuoti pats.
Metant svorį rekomenduojama per dieną sudeginti nuo 400 iki 500 kalorijų daugiau negu tuomet, kai nesilaikėte dietos ir nesportavote. Taip pat su maistu reiktų gauti nuo 300 iki 500 kalorijų mažiau.
Taigi, jeigu norite atsikratyti antsvorio, vertėtų žinoti, kiek kalorijų sudeginate užsiimdami viena ar kita sporto šaka. Nustatyta, jog stambesni žmonės kalorijų sudegina daugiau negu mažiau sveriantys, todėl atlikdami tuos pačius fizinius pratimus per tokį patį laiką, skirtingai sveriantys žmonės sudegina skirtingą kalorijų skaičių. Bėgiodamas 90 kg žmogus per 30 minučių sudegina apie 500 kalorijų, o 70 kg sveriantis per tą patį laiką sudegins 400 kalorijų, t.y. 100 kalorijų mažiau.
Nutarus lankyti sporto klubą ir pasirinkus asmeninę treniruočių programą, atminkite, kad programoje nurodytų sudeginamų kalorijų skaičius taip pat yra apytikslis, apskaičiuotas apie 70 kg sveriančiam žmogui. Taigi sporto programoje galimi kai kurie netikslumai, nes jūsų svoris gali būti mažesnis arba didesnis.
Lentelėje pateikiama, kiek apytiksliai kalorijų sudegina skirtingai sveriantys žmonės atlikdami tuos pačius fizinius pratimus.
Fiziniai pratimai
 
50-60 kg sveriantis žmogus (sudeginamas kalorijų skaičius sportuojant 30 minučių)
70-80 kg sveriantis žmogus (sudeginamas kalorijų skaičius sportuojant 30 minučių)
Važiavimas dviračiu
180
240
Pasivaikščiojimas
130
180
Bėgimas
300
400
Plaukimas
210
260
Aerobika
180
240
Svorių kilnojimas
210
260
Slidinėjimas
240
330
Čiuožimas
210
260
Boulingas
170
230
Tenisas
180
240
Reguliariai sportuodami svorio atsikratysite greičiau, nes sudeginsite daugiau kalorijų. Pavyzdžiui, tris kartus per savaitę apie pusvalandį trunkanti mankšta padeda atsikratyti 100 g riebalų. Taigi, darydami mankštą nuolatos, per metus galite atsikratyti apie 6 kg nepageidaujamo svorio. Mankšta taip pat palaiko organizmo tonusą, sumažina riziką susirgti įvairiomis širdies bei kraujagyslių ligomis. Ji sureguliuoja kraujospūdį, stiprina plaučius bei užtikrina gerą jų funkcionavimą.
Kaip sudeginti kalorijasKlaidinga manyti, kad vienintelė sporto teikiama nauda — sudegintos kalorijos ir atsikratyti kilogramai. Fiziniai pratimai ne tik degina kalorijas ir mažina kūno apimtis, bet ir pagerina savijautą. Medikų teigimu, fizinį pasirengimą bei organizmo būklę apibūdina šie pagrindiniai dalykai: širdies ir kraujagyslių būklė, kaulų stiprumas, lankstumas, medžiagų apykaita, raumenų masė.
Taigi sportuojant ne tik tirpsta riebalinis sluoksnis, bet ir didėja raumenų masė, suaktyvėja medžiagų apykaita, kuri išlieka dar kurį laiką po fizinio krūvio. Taip pat išsivalo audiniai, su prakaitu iš odos pasišalina susikaupę nešvarumai bei įvairios toksinės medžiagos.
Be to, sportuodami tapsite žvalesni. Anot sveikatos specialistų, sportuojantis žmogus rečiau linkęs į depresiją ir yra atsparesnis stresui. Sportuojant mūsų smegenys išskiria medžiagą endorfiną, kuris turi raminamąjį poveikį.
Jeigu neturite galimybės apsilankyti sporto klube ar baseine, važinėti dviračiu — nenusiminkite. Tiesiog būkite fiziškai aktyvesni: pėsčiomis vaikščiokite į darbą, lipkite laiptais, o ne važiuokite liftu, pietų pertraukos metu išeikite pasivaikščioti.
Jeigu judrus ir aktyvus gyvenimo būdas bei sportas nepadeda atsikratyti nepageidaujamo svorio, būtinai pasikonsultuokite su medikais. Jie patars, kaip pakeisti mitybos įpročius, rekomenduos tinkančius fizinius pratimus ar paskirs efektyvių vaistų svoriui mažinti.
Dalinkis: