Sportas – gražios kūno formos ir puiki savijauta

Sportas – gražios kūno formos ir puiki savijauta
5 (100%) 10 votes

Sportas – puiki investicija į gražias kūno formas ir gerą savijautą

Nutukimas — liga. Tuo jau nebeabejojama. Viršsvorio ar nutukimo problemos mastą rodo vis augantys rodikliai medicinos statistikos lentelėse, įvairių dietų bei vaistų populiarumas ar net perdėtas domėjimasis chirurgų atliekamomis operacijomis riebalams pašalinti. Pastaruoju metu ypač plinta nuomonė, kad chirurgo skalpelis padeda daug greičiau ir lengviau išspręsti antsvorio problemą, tačiau vertėtų atsiminti, kad tokios operacijos neatliekamos vos tik užsigeidus ir yra rekomenduojamos tik tuo atveju, jeigu teigiamų rezultatų neduoda paprastesni nutukimo ar viršsvorio problemos sprendimo būdai – dietologų ar sporto trenerių konsultacijos, nutukusio ar turinčio antsvorį asmens nuolatinės pastangos mankštintis ir saikingai maitintis bei gydymas vaistais, kuris būna efektyvus 9 iš dešimties pacientų.

Kodėl tunkame

sportas fitnesas aerobikaPagrindinė nutukimo priežastis yra ta, kad su maistu gaunama daugiau kalorijų nei jų išeikvojama bazinei medžiagų apykaitai bei raumenų darbui. Nutukimui įtakos turi nejudrus gyvenimo būdas, persivalgymas, endokrininės sistemos sutrikimai ir kitos ligos. Naujausiais duomenimis, įrodyta, kad linkusių tukti vyrų ir moterų energijos apykaita nebūna sulėtėjusi kaip buvo manyta anksčiau. Nutukę asmenys tiesiog ilgą laiką suvartoja daugiau energijos iš maisto, nei sugeba jos išeikvoti. Turintiems antsvorį žmonėms visų pirma medikai rekomenduoja keisti gyvenimo būdą – daugiau judėti, valgyti mažesnes maisto porcijas, valgyti 4-5 kartus per dieną, bet neužkandžiauti tarp valgymų. Ar pagalvojote, kad net nedidelis obuolys turi apie 60 kcal, o vidutinis bananas – apie 120kcal.
Atrodytų, reikia tiek nedaug… Tačiau realybė kitokia – valgoma, kiek širdis geidžia, laisvą laiką praleidžiame ant sofos. Belieka tik apgailestauti, nes dažniausiai per didelio svorio problema susirūpinama per vėlai, kai kūno masės indeksas jau būna peršokęs normalaus svorio ribas. Tuomet pradedame laikytis populiariausių dietų ar randame kitų būdų svoriui sumažinti –„dietinių“ miltelių, obuolių sidro kapsulių ar kitų maisto papildų, kurių efektyvumas net nėra mediciniškai įrodytas. Po kurio laiko, nors ir atsikratome dalies nereikalingų kilogramų, grįžus prie įprastų maitinimosi įpročių, jie vėl sėkmingai atauga ir dažniausiai su kaupu.
Susirūpinę per dideliu svoriu, dažnai pamirštame, kad mankšta ir sportas gali būti gera išeitis atsikratyti nepageidaujamų kilogramų, nes sportuojant greitėja medžiagų apykaita, o tai padeda greičiau sudeginti su maistu gautas kalorijas, didėja organizmo atsparumas, žmogus tampa žvalesnis ir energingesnis.
Svorį sumažinti dažnai padeda efektyvūs vaistai, kurių pagalba maisto porcijos sumažėja net penktadaliu!

Rytinė mankšta

Rytinė mankšta – labai rekomenduotinas būdas svoriui mažinti. žinoma, savaitę pasimankštinus po 10-20 minučių kasryt, daug svorio nenumesite, bet laikui bėgant išsiugdysite gerą įprotį, padedantį ne tik sudeginti kalorijas, bet ir jaustis žvaliems.
Tyrimai parodė, kad norint numesti svorio, geriausia sportuoti ryte, nes tada kūnas riebalus sunaudoja energijai. Rytinė mankšta pagreitina ne tik medžiagų apykaitą, bet ir padidina hormonų kiekį, kuris svarbus mažinant kūno riebalus. Nesudėtingi fiziniai pratimai taip pat teigiamai veikia kraujospūdį, kraujo lipidų ir insulino kiekį, širdies bei plaučių funkcijas. Iš pradžių atlikti kai kuriuos fizinius pratimus gali būti per sunku, todėl rekomenduojama pradėti nuo nesudėtingų, po truputį didinant krūvį.

Aerobika

Aerobika – tai besikartojantys fiziniai pratimai, kurių metu yra įtraukiamos visos raumenų grupės, todėl intensyvios aerobikos treniruotės veiksmingai padeda ne tik deginti riebalus, bet ir stiprina raumenis.
Atliekant fizinius pratimus, širdies ir kraujagyslių sistema reaguoja i padidėjusi fizinį aktyvumą, nes į ląsteles patenka daugiau kraujo ir organizmas yra geriau aprūpinamas deguonimi. Reguliarūs pratimai gerina fizinę būklę, nes širdis tampa stipresnė ir dirba daug efektyviau. Ji gali perpumpuoti daugiau kraujo, tuo pačiu aprūpindama organizmą deguonimi.
Pakanka nors tris kartus per savaitę po 30 minučių praleisti aerobikos treniruotėje, kad kūnas sustiprėtų ir riebalai pradėtų „tirpti“.

Fitnesas

Sportas grazios kuno formos ir puiki savijautaNorintiems numesti svorio taip pat rekomenduojama kartkartėmis apsilankyti treniruoklių salėje, kadangi jėgos pratimai didina raumenų masę. Jai padidėjus efektyviau deginami riebalai.
Fitneso treniruotėse galima sudeginti išties daug kalorijų. Mažas svoris ant treniruoklių ir didelis pakartojimų skaičius yra raktas į sėkmę – nuolatos lankant treniruotes, atsikratoma nemažai svorio. Be to, fitnesas mažina riziką susirgti širdies ir kraujagyslių, plaučių, medžiagų apykaitos ir kitomis ligomis.
Tačiau reikia pabrėžti, kad šios treniruotės reikalauja nemažai fizinių jėgų, todėl pradėti treniruotis reikėtų labai palengva.

 Vandens procedūros

Jeigu yra galimybė – verta apsilankyti baseine. Kaip ir aerobika, vandens procedūros ypač aktyviai veikia medžiagų apykaitą, nes plaukiojant dirba visi kūno raumenys. Taigi, plaukiojant stiprėja raumenys, lankstesni tampa sąnariai, be to, sistemingas plaukiojimas gerina kraujotaką.
Baseine greitai neatsikratysite viršsvorio, nes vanduo palaiko žemą kūno temperatūrą, kuri ir stabdo greitą riebalų sudeginimą, tačiau lieknėti medicinos specialistai rekomenduoja pamažu, o ne per kelias savaites ar mėnesius, todėl vandens procedūros yra labai rekomenduojamos siekiant atsikratyti riebalų pertekliaus.
Nesportuojantiems sporto salėje labai tinka pratimai vandenyje, nes vanduo apsaugo nuo galimų traumų.
Sveikatos specialistai teigia, jog renkantis sporto rūšį būtina atkreipti dėmesį į amžių, nes kiekvienoje amžiaus grupėje fizinės jėgos, sveikata ir medžiagų apykaitos procesai yra skirtingi. Pasirenkamų fizinių pratimų rūšys priklauso ir nuo Jūsų pomėgių bei galimybių, tačiau kiekvienas galime sau rasti fizinių jėgų reikalaujantį užsiėmimą. Tiek bėgiojimas, tiek važinėjimasis dviračiu ar riedučiais, irklavimas, slidinėjimas ar kiti fiziniai pratimai yra gera investicija ne tik į normalaus svorio išlaikymą, bet ir į gerą savijautą bei sveikatą.
Pradėkite daugiau judėti jau šiandien. Išeikite pasivaikščioti, lipkite laiptais, o ne važiuokite liftu, pažaiskite su vaikais ar anūkais.
Dalinkis: